P&O adviseur (36 uur per week)
Gemeente Mook en Middelaar is de op acht na kleinste gemeente, maar ook één van de mooiste gemeentes van Nederland. Gelegen aan de Maas, met prachtige natuurgebieden, een grote vraag naar woningen en een interessante ligging in het topje van Limburg nabij Nijmegen (Gelderland). Onze gemeente staat voor vele interessante uitdagingen!
Onterecht bestaat het vooroordeel dat in een kleine gemeente alleen kleine projecten aan bod komen en dat het werk veelal hetzelfde is. Niets is minder waar! Binnen onze organisatie is geen dag hetzelfde. Een beleidsmedewerker schrijft niet enkel beleid en een beheerder ziet niet alleen toe op de werkzaamheden. De functies zijn breed en flexibel. Je kent en ziet al je collega’s en dat is maar goed ook, want integraal werken is bij ons niet alleen een mooie term maar een vanzelfsprekendheid. De lijntjes binnen de organisatie zijn zo kort, dat je wekelijks met de gemeentesecretaris, de burgemeester en wethouders om tafel kan en dat je bij vragen of ideeën het MT rechtstreeks benadert.
In deze krappe arbeidsmarkt is het vinden van de juiste mensen een uitdaging en daar hebben wij jouw hulp bij nodig! Actuele P&O vraagstukken zijn: arbeidsmarktcommunicatie, strategische personeelsplanning, onboarding, duurzame inzetbaarheid, opleiding, aantrekkelijkheid van de werkgever verder vergroten en nog veel meer interessante onderwerpen. Word jij hier enthousiast van, dan ben jij de collega die wij zoeken!
De organisatie van de gemeente bestaat uit de drie afdelingen: Ruimte, Sociaal en Bedrijfsvoering. Je gaat werken vanuit de afdeling Bedrijfsvoering, team P&O.
Wat ga je doen?
- Je ontwikkelt en implementeert (onderdelen van) het personeelsbeleid, het arbeidsomstandighedenbeleid en het arbeidsvoorwaardenbeleid. Je signaleert kansen en ontwikkelingen in je vak en weet deze effectief in te zetten binnen de visie en de koers van de organisatie;
- Je adviseert over en ondersteunt de gemeentesecretaris en leidinggevenden bij de toepassing en uitvoering van het beleid. Naast je rol als adviseur van het management ben je voor medewerkers en bestuur van de organisatie aanspreekpunt en vraagbaak in personele aangelegenheden;
- Je zorgt voor een adequate informatievoorziening aan de hele organisatie over het HR-beleid en arbeidsvoorwaarden;
- Je bent betrokken bij ontwikkelingen van de afdelingen en zoekt actief naar samenwerking en afstemming;
- Je begeleidt P&O processen, of stuurt ze aan en je zorgt voor en/of bewaakt de administratieve afhandeling;
- Je organiseert en adviseert verder bij werving en selectie, in- en uitdienstprocedures, ziekteverzuim, arbo en ontwikkelvragen van medewerkers;
- Je komt met vernieuwende ideeën en realiseert deze, denk hierbij onder andere aan aantrekkelijk werkgeverschap, E-HRM, onze positionering op de arbeidsmarkt;
- Je vervult de functie in samenwerking met je collega adviseur waarbij jullie beiden gericht zijn op het totale resultaat van de P&O functie.
Wat breng je mee?
- Je hebt minimaal een Hbo-opleiding op het gebied van HR en/of organisatie en bedrijfskunde;
- Je beschikt over minimaal 3 jaren werkervaring in een HR adviesfunctie;
- Je hebt een duidelijke visie op het vakgebied en kunt deze vertalen naar een passend advies;
- Jij kent de HR vraagstukken van de toekomst en brengt dit in de organisatie;
- Je handelt proactief, oplossingsgericht en pragmatisch;
- Je hebt kennis van en ervaring in processen en informatie- en beheersystemen op het gebied van personeel, organisatie en financiën;
- Je communiceert makkelijk, zowel mondeling als schriftelijk, beschikt over inlevingsvermogen en overtuigingskracht en zoekt aansluiting bij de diverse niveaus binnen de organisatie.
Wat bieden wij jou?
- Een uitdagende, brede functie met veel zelfstandigheid binnen een informele organisatie, waarin je de gelegenheid krijgt om jezelf zowel binnen het vakgebied als in brede zin uit te dagen en te ontwikkelen;
- Ruime opleidingsmogelijkheden om je verder te professionaliseren;
- Een structurele functie met in eerste instantie een jaarcontract. Als het van beide kanten goed bevalt zetten we dat om in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
- Bij deze functie hoort een salaris in schaal 10 (minimaal € 3.090,-- en maximaal € 4.671,-- bruto per maand). Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring;
- Een Individueel Keuzebudget (17,05% van salaris): dit kun je laten uitbetalen of je kunt het inzetten voor extra verlof of het uitruilen van reiskosten woon-werk;
- Een laptop en iPhone van de zaak;
- Een goed pensioen bij het ABP en een collectieve ziektekostenverzekering;
- Hybride werken: in overleg zijn diverse verdelingen van thuis en op kantoor werken mogelijk, waarbij het natuurlijk ook mogelijk is om volledig op kantoor aanwezig te zijn;
- Een actieve personeelsvereniging die regelmatig een uitje organiseert.
Wil je meer weten en/of solliciteren?
Voor informatie over deze vacature kun je bellen met Meike Pennings (P&O adviseur) op (06) 50 00 73 60.
Heb je interesse?
Je kunt tot en met 2 oktober a.s. solliciteren via www.werkeningelderland.nl
De 1e ronde gesprekken staat gepland op donderdag 13 oktober 2022.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.