Medewerker backoffice Publiekszaken (Burgerzaken) (28 uur per week)

Ben je een ervaren medewerker Burgerzaken, die energie krijgt van een afwisselend takenpakket binnen een kleine organisatie? Bij onze gemeente is elke dag anders en productiewerk kennen wij niet. Wij bieden jou een aantrekkelijke werkplek waar je je kennis en ervaring snel verder kunt ontwikkelen.

Spil

Wij zoeken een zelfstandige en prettige collega die bekend is met de werkzaamheden binnen dit vakgebied. Je steekt de handen graag uit de mouwen en ziet het werk. Zo ben jij een belangrijke spil waar het team Publiekszaken van onze kleine gemeente omheen draait. Dát is nog eens impact maken!

Wat ga je doen?

Als medewerker backoffice ben je verantwoordelijk voor het juist, volledig en tijdig verwerken van administratieve processen rondom bijvoorbeeld persoonsregistraties (BRP), verhuizingen, naturalisaties, huwelijken en andere burgerlijke zaken. 

Organisatie voorgenomen huwelijken en partnerschappen

Onze gemeente heeft een aantal mooie trouwlocaties en is daarom in trek bij toekomstige echtparen. Jij houdt je bezig met de verwerking en organisatie van de voorgenomen huwelijken en partnerschappen. Ook sluit je kosteloze huwelijken. 

Geboorte- en overlijdensaangiften en echtscheidingen

Daarnaast verwerk je onder andere geboorte- en overlijdensaangiften en echtscheidingen. Ook kan het voorkomen dat je aanvragen voor een briefadres moet beoordelen, complex adresonderzoek uitvoert of een eerste inschrijving verwerkt. Tenslotte ben je samen met een andere collega verantwoordelijk voor het applicatiebeheer binnen Publiekszaken en ondersteun je bij de organisatie van de verkiezingen en de jaarlijkse audit en zelfevaluatie.

Flexibel inzetbaar

Vanzelfsprekend ben je als ervaren medewerker Burgerzaken flexibel inzetbaar, en kun je ook op andere taken binnen het team Publiekszaken bijspringen. Bij onder andere ziekte of verlof van jouw collega’s komt het voor dat je moet invallen aan de balie. 

Wie zijn wij?

Wij zijn Gemeente Mook en Middelaar, de op acht na kleinste gemeente en ook een van de mooiste gemeenten van Nederland. Beelden zeggen meer dan 1000 woorden, dus bekijk vooral onze video op YouTube via www.mookenmiddelaar.nl/vacatures.

Afdeling Sociaal

Je gaat werken binnen de afdeling Sociaal, waar je nauw samenwerkt met nog 7 collega’s van Publiekszaken, die samen werken aan een goede dienstverlening. Net als in de rest van onze gemeente is er een open werksfeer, waarbinnen alles besproken kan worden en waar je jezelf kan zijn. Onze kleinschaligheid heeft als voordeel dat je iedereen kent en ziet en dat iedereen dus makkelijk te benaderen is. 

Wat bieden wij jou?

Een uitdagende functie met veel afwisseling en verantwoordelijkheid. We ondersteunen je graag in je ontwikkeling, dus bieden we je veel opleidingsmogelijkheden. 

Verder kun je rekenen op:

  • Een salaris in salarisschaal 8 (gekoppeld aan het generieke profiel Klantadviseur B) van minimaal € 3.052,- en maximaal € 4.297,- bruto per maand bij 36 uur (salaristabel cao gemeenten 1 oktober 2024). Je wordt ingeschaald op basis van je kennis en ervaring. 
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto-jaarsalaris. Dit kun je laten uitbetalen of inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof.
  • Een laptop en iPhone van de zaak.
  • Een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer.
  • Een goed pensioen bij het ABP.
  • Een actieve personeelsvereniging, die veel leuke uitjes organiseert.
  • Een jaarcontract en als het ons beiden goed bevalt, daarna een contract voor onbepaalde tijd.

Wie zoeken wij?

Je krijgt energie van dienstverlening en klantcontact, maar vindt het ook prettig om op de achtergrond complexe werkzaamheden uit te voeren. Je voelt je verantwoordelijk voor de kwaliteit van het werk en werkt secuur en planmatig. Je houdt ervan om samen te werken en bent collegiaal en professioneel. Je blijft rustig in een dynamische omgeving en bent in staat snel te schakelen tussen diverse (complexe) taken. Je hebt ervaring met de voor het vakgebied relevante digitale systemen. Nieuwe (digitale) systemen maak jij je snel eigen. 

Daarnaast vragen wij:

  • MBO+ werk- en denkniveau met bij voorkeur een afgeronde vakopleiding BOBZ/BOP/BABZ of één of meerdere diplomalijnen op NLQF-niveau 4 of 6 van het Diploma stelsel van de NVVB;
  • Ruime ervaring binnen het vakgebied van Burgerzaken;
  • Kennis van iBurgerzaken is een pré;
  • Affiniteit met ICT;
  • Beschikbaarheid op vrijdag; 
  • Een flinke dosis leergierigheid, initiatief en humor.

Hoe solliciteer je?

Gaat jouw hart al sneller kloppen bij het lezen van deze vacature? Solliciteer dan direct via de button bij Werken in Gelderland. Reageren kan tot en met 11 maart a.s. Word je uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, dan vindt dat plaats op dinsdag 18 maart. 

Heb je nog vragen?

Neem gerust contact op met Hanneke Klaassen (afdelingshoofd Sociaal) via 06 – 50007350. Je bent welkom voor een kopje koffie of thee en een vrijblijvende kennismaking.   

Inclusie en diversiteit

“Inclusie en diversiteit zijn voor ons belangrijke begrippen. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, van wie je houdt of waar je in gelooft. Wij zijn vooral geïnteresseerd in jouw unieke combinatie van talent, kennis en ervaring waarmee jij ons denkt te kunnen versterken." 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.