Mantelzorgwaardering

Wat is het?

De gemeente Mook en Middelaar is enorm dankbaar voor de inzet van de mantelzorgers. Als blijk van waardering kunnen mantelzorgers daarom elk jaar een mantelzorgwaardering ontvangen. De mantelzorgwaardering is een cadeaubon ter waarde van € 50,-.

Mantelzorger

Zorgt u voor iemand uit uw directe omgeving? Dan komt u in aanmerking voor het ontvangen van de attentie. De persoon van wie u de mantelzorger bent, kan voor u de mantelzorgwaardering aanvragen. U ontvangt dan in november een attentie van de gemeente, de mantelzorgwaardering.

Voorwaarden

U komt als mantelzorger alleen in aanmerking voor de mantelzorgwaardering als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • de aanvraag voor de mantelzorgwaardering is vóór 1 oktober ingediend;
  • u bent geen professionele zorgverlener;
  • u geeft geen zorg vanuit persoonsgebonden budget;
  • de mantelzorgontvanger is een inwoner van de gemeente Mook en Middelaar;
  • u geeft extra hulp bovenop de normale dagelijkse zorg;
  • u minstens 3 maanden voor de duur van 8 uur per week zorg verleend.

Hoe werkt het?

In 2023 wordt er gestart met een nieuwe werkwijze. Vanaf nu wordt de mantelzorgwaardering aangevraagd via het internet door de persoon die de zorg van de mantelzorger ontvangt. 

Mantelzorgwaardering aanvragen

De aanvraagperiode voor 2024 is verlopen.

Vanaf januari 2025 kunt u de mantelzorgwaardering voor 2025 aanvragen, dit kan tot uiterlijk 1 oktober 2025. De waardering wordt rond de dag van de mantelzorger in november opgestuurd naar de mantelzorger.

Jonge Mantelzorger

Ben je een jonge mantelzorger (30 jaar of jonger)? Dan is er voor jou de Week van de Jonge Mantelzorger in juni. In deze week zijn er inloopmomenten waar je jouw mantelzorgwaardering kunt aanvragen en ook speciale activiteiten om andere jonge mantelzorgers te ontmoeten.

Heb je dit jaar niet deelgenomen aan de Week van de Jonge Mantelzorger en nog geen mantelzorgwaardering ontvangen, dan kun je degene voor wie je zorgt alsnog de mantelzorgwaardering voor jou laten aanvragen.