Financieel adviseur en een Financieel adviseur Sociaal Domein
Vind je het interessant om als financiële sparringpartner op te treden, houd je van afwisseling en werk je graag in een organisatie waar integraal en flexibel werken vanzelfsprekend zijn, solliciteer dan op de functie van
Financieel adviseur en een Financieel adviseur Sociaal Domein
(2 x 32 uur per week)
De organisatie van de gemeente bestaat, naast de Staf, uit twee afdelingen: Samenleving en Bedrijfsvoering. Deze functies behoren tot de afdeling Bedrijfsvoering.
Wat ga je doen?
- Je adviseert bestuurders, afdelingshoofden, beleidsmedewerkers en projectleiders over financieel economische aspecten van hun vakgebied, van bestuursvoorstellen tot het opstellen en uitvoeren van de begroting;
- Je bent verantwoordelijk voor onderdelen van de producten van de P&C-cyclus, waaronder begroting, jaarrekening, kaderbrief, zomerrapportage en overige tussenrapportages en ondersteunt producthouders en productbeheerders bij het opstellen van de P&C producten;
- Je bent verantwoordelijk voor de financiële paragraaf van B&W-adviezen voor meerdere beleidsterreinen en de vertaling hiervan in de P&C-cyclus;
- Je vertaalt regionale ontwikkelingen naar lokaal beleid en adviseert de concerncontroller over werkafspraken vanuit control perspectief.
Voor de Financieel adviseur Sociaal Domein geldt daarnaast:
- Je participeert in diverse regionale werkgroepen met betrekking tot het Sociaal Domein waarin het regionale financiële beleid, de kaders voor de zorginkoop en de verantwoording en afrekening van zorg wordt vormgegeven;
- Je signaleert knelpunten op het gebied van de financiële werkprocessen binnen het Sociaal Domein en je initieert, je coördineert en voert verbetervoorstellen uit.
Wat breng je mee?
- Je hebt een relevante Hbo-opleiding afgerond en ervaring als financieel adviseur bij een gemeente;
- Je hebt actuele vakkennis van relevante wet en regelgeving, waaronder BBV;
- Ervaring met het Financieel pakket (Key2Financiën) is een pré;
- Je hebt gevoel voor maatschappelijke en bestuurlijke verhoudingen, je denkt mee over alternatieven en scenario’s en bent resultaatgericht;
- Je bent communicatief sterk, je luistert van nature goed naar mensen, vraagt door en krijgt zo snel inzicht in de vraag van je klant;
- Je bent kwaliteitsgericht en denkt mee over verbetering van financiële processen;
- Je bent ambitieus en gericht op ontwikkeling en professionalisering van jezelf en collega’s.
Voor deze vacature gelden de competenties van Specialistisch medewerker B. Nadere toelichting hierop is onderstaand te vinden.
Wat bieden wij?
- Een uitdagende en afwisselende functie in een dynamische, en soms complexe, werkomgeving;
- Tijd en plaats onafhankelijk werken op basis van resultaatafspraken;
- Een informele organisatie waarin je voldoende gelegenheid krijgt om jezelf te ontwikkelen;
- Een structurele functie met in eerste instantie een jaarcontract met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
- Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris in schaal 10 van minimaal € 3.090,-- en maximaal € 4.671,-- bruto per maand bij een fulltime functie. Deze bedragen zijn conform salaristabel gemeenteambtenaren geldend per 1 april 2022. Voor zeer ervaren kandidaten is het bespreken van een toelage mogelijk;
- Een individueel keuzebudget van 17,05% van het bruto-jaarsalaris;
- De gemeente kent een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden en een ABP-pensioen.
Wil je meer weten en/of solliciteren?
Voor informatie over de inhoud van de functie kun je bellen met Hans van den Heuvel (afdelingshoofd Bedrijfsvoering) op (06) 12 58 71 65. Voor informatie over de procedure kun je bellen met Meike Pennings (P&O adviseur) op (06) 50 00 73 60.
Heb je interesse?
Je kunt tot en met zondag 8 mei 2022 solliciteren via www.werkeningelderland.nl. Geef in je sollicitatie duidelijk aan welke functie je voorkeur heeft.