Cliënttevredenheid Wmo en Jeugdhulp
Onze gemeente laat jaarlijks een onderzoek uitvoeren naar de tevredenheid van inwoners die een maatwerkvoorziening vanuit de Wmo hebben aangevraagd en ontvangen. De gemeente voert het onderzoek niet zelf uit; dat doet een onafhankelijk bureau.
Wat zijn de belangrijkste uitkomsten?

De beoordeling van de dienstverlening komt uit op een 7,6.

Van de inwoners vindt 89% de hulp/ondersteuning van goede kwaliteit.

Van de inwoners vindt 90% dat de hulp/ondersteuning past bij zijn/haar hulpvraag.
Wat gaan we doen?
We hebben een mooi resultaat en cliënten zijn over het algemeen (zeer) tevreden. Toch is er nog een verbeterpunt:
- Op dit moment vragen de Wmo consulenten tijdens keukentafelgesprekken of inwoners gebruik willen maken van onafhankelijke cliëntondersteuning. Hier wordt de komende tijd extra aandacht aanbesteed, omdat blijkt dat niet alle inwoners weten van de onafhankelijke cliëntondersteuning.
Cliënttevredenheid Jeugdhulp Jongeren
Onze gemeente laat jaarlijks een onderzoek uitvoeren naar de tevredenheid van jongeren die jeugdhulp hebben ontvangen. Jongeren vanaf 12 jaar hebben een vragenlijst ingevuld. De gemeente voert het onderzoek niet zelf uit; dat doet een onafhankelijk bureau.
Wat zijn de belangrijkste uitkomsten?

De beoordeling hoe de jeugdhulp geregeld is komt uit op een 7,7.

De beoordeling voor de kwaliteit van hulp komt uit op een 7,6

Van de jongeren vindt 91% dat er naar hem/haar werd geluisterd.
Wat gaan we doen?
We hebben een mooi resultaat en cliënten zijn over het algemeen (zeer) tevreden. Toch is er nog een verbeterpunt:
- Op dit moment vragen de jeugdconsulenten tijdens keukentafelgesprekken of inwoners gebruik willen maken van onafhankelijke cliëntondersteuning. Hier wordt de komende tijd extra aandacht aanbesteed, omdat blijkt dat niet alle inwoners weten van de onafhankelijke cliëntondersteuning.
Cliënttevredenheid Jeugdhulp Ouder(s)/Verzorger(s)
Onze gemeente laat jaarlijks een onderzoek uitvoeren naar de tevredenheid die ouders ervaren van kinderen tussen de 0 tot en met 15 jaar die jeugdhulp hebben ontvangen. De gemeente voert het onderzoek niet zelf uit; dat doet een onafhankelijk bureau.
Wat zijn de belangrijkste uitkomsten?

De beoordeling hoe de jeugdhulp geregeld is komt uit op een 7,4.

De beoordeling voor de kwaliteit van hulp komt uit op een 7,4.

Van de ouders vindt 87% dat zij serieus werden genomen.
Wat gaan we doen?
We hebben een mooi resultaat en cliënten zijn over het algemeen (zeer) tevreden. Toch is er nog een verbeterpunt:
- Op dit moment vragen de jeugdconsulenten tijdens keukentafelgesprekken of inwoners gebruik willen maken van onafhankelijke cliëntondersteuning. Hier wordt de komende tijd extra aandacht aanbesteed, omdat blijkt dat niet alle inwoners weten van de onafhankelijke cliëntondersteuning.