Beleidsondersteuner Sociaal Domein (24 uur per week)
Bij de gemeente Mook en Middelaar zoeken we een beleidsondersteuner Sociaal Domein.
Wat ga je doen?
Als beleidsondersteuner ga je actief aan de slag met concrete werkzaamheden rondom de uitvoering van beleid en activiteiten binnen het Sociaal Domein. Binnen het Sociaal Domein staat het welzijn en de participatie van inwoners centraal. We willen er voor zorgen dat inwoners zich zo lang en zo goed mogelijk zelf kunnen redden, maar bieden ook individuele ondersteuning als dat nodig is. Als beleidsondersteuner draag je hier je steentje aan bij. Je werkt intensief samen met de beleidsmedewerkers en ondersteunt hen bij hun werkzaamheden. Daarnaast heb je taken die je zelfstandig uitvoert.
Concreet ga je aan de slag met onder andere:
- Coördineren, organiseren en uitvoeren van projecten en activiteiten. Denk hierbij aan een informatieproject voor senioren, de jaarlijkse mantelzorgwaardering en bijeenkomsten met inwoners.
- Communicatie over algemene voorzieningen. Denk hierbij aan het bijhouden van de sociale kaart en het verspreiden van folders of persberichten over activiteiten die we organiseren.
- Administratieve taken, zoals het beheer van het register kinderopvang en het accorderen van zorgovereenkomsten.
- Ondersteunen in de voorbereiding van netwerkbijeenkomsten, zoals het regelen van de locatie, uitnodigen van deelnemers, afmeldingen bijhouden en het ondersteunen bij het maken van een presentatie.
- Helpen bij de afhandeling van subsidies, door het subsidieproces te coördineren en administratief te ondersteunen.
De werkzaamheden kunnen in de loop van de tijd veranderen. Vind je het leuk om op een praktische manier mee te werken aan de ondersteuning van onze inwoners, houd je van afwisselende werkzaamheden en werk je graag samen? Dan past deze functie bij jou.
Wie zijn wij?
Wij zijn Gemeente Mook en Middelaar, de op acht na kleinste gemeente en ook een van de mooiste gemeenten van Nederland. Beelden zeggen meer dan 1000 woorden, dus bekijk vooral onze video op YouTube via www.mookenmiddelaar.nl/vacatures.
Flexibele functies
Onterecht bestaat het vooroordeel dat in een kleine gemeente alleen kleine projecten aan bod komen en dat het werk veelal hetzelfde is. Niets is minder waar! Binnen onze organisatie is geen dag hetzelfde. Een beleidsmedewerker schrijft niet enkel beleid en een beheerder ziet niet alleen toe op de werkzaamheden. De functies zijn breed en flexibel. Je kent en ziet al je collega’s en dat is maar goed ook, want integraal werken is bij ons niet alleen een mooie term maar een vanzelfsprekendheid. De lijntjes binnen de organisatie zijn zo kort dat je bij vragen of ideeën het MT rechtstreeks benadert. De organisatie van de gemeente bestaat uit drie afdelingen: Ruimte, Sociaal en Bedrijfsvoering. Je gaat werken vanuit de afdeling Sociaal.
Open werksfeer
Binnen onze organisatie heerst een open werksfeer, waarbinnen alles besproken kan worden en waar je jezelf kan zijn. Ook plezier staat hoog op onze agenda. Onze kleinschaligheid heeft als voordeel dat we elkaar kennen. Samenwerking - onderling én met externen - is essentieel voor ons.
Wat bieden wij jou?
Veel zelfstandigheid en vrijheid met de mogelijkheid om werkzaamheden naar eigen inzicht in te vullen. We ondersteunen je graag in je ontwikkeling, dus bieden we je veel opleidingsmogelijkheden. Verder kun je rekenen op:
- Een salaris in salarisschaal 8 (gekoppeld aan het generieke profiel specialistisch medewerker D) van minimaal € 3.052,- en maximaal € 4.297,- bruto per maand bij 36 uur (salaristabel cao gemeenten 1 oktober 2024). Je wordt ingeschaald op basis van je kennis en ervaring.
- Een individueel keuzebudget van 17,05% van je bruto-jaarsalaris. Dit kun je laten uitbetalen of inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof.
- Een laptop en iPhone van de zaak.
- Een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer.
- Een goed pensioen bij het ABP.
- Een actieve personeelsvereniging, die veel leuke uitjes organiseert.
- Een jaarcontract en als het ons beiden goed bevalt, daarna een contract voor onbepaalde tijd.
Wie zoeken wij?
- Je beschikt over minimaal MBO+ werk- en denkniveau in een relevante studierichting;
- Ervaring in het vakgebied is een pre;
- Je bent een initiatiefrijke, communicatief vaardige en zelfstandig werkende doener;
- Je bent omgevingsbewust en kunt goed prioriteren;
- Je bent digitaal vaardig en maakt je systemen snel eigen;
- Gezien de aard van het werk is flexibiliteit, ad hoc kunnen schakelen en open staan om te blijven ontwikkelen in het vakgebied gewenst.
Hoe solliciteer je?
Gaat jouw hart al sneller kloppen bij het lezen van deze vacature? Solliciteer dan direct via de button in Werken in Gelderland. Je kunt solliciteren tot en met dinsdag 6 mei 2025. De 1e gesprekken vinden op dinsdag 13 mei 2025 plaats.
Heb je nog vragen?
Neem gerust contact op met Merel Broekhuizen (afdelingshoofd Sociaal) via (024) 696 91 11. Je bent welkom voor een kopje koffie of thee en een vrijblijvende kennismaking.
Inclusie en diversiteit
“Inclusie en diversiteit zijn voor ons belangrijke begrippen. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, van wie je houdt of waar je in gelooft. Wij zijn vooral geïnteresseerd in jouw unieke combinatie van talent, kennis en ervaring waarmee jij ons denkt te kunnen versterken."