Beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid

Dit is een oud bericht.

De gemeente Mook en Middelaar is een kleine en dynamische gemeente waar hard gewerkt wordt aan een gezamenlijk doel: een prettige woonomgeving voor de inwoners van deze mooie gemeente (met ongeveer 8.000 inwoners). Durf jij het aan om een stukje van die verantwoordelijkheid op je te nemen, word jij enthousiast bij het idee dat je de wereld veiliger kunt maken en werk je graag in een organisatie waar integraal en flexibel werken vanzelfsprekend zijn, solliciteer dan op de functie van

Beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid

 (32 uur per week)

De organisatie van de gemeente bestaat, naast de Staf, uit twee afdelingen: Samenleving en Bedrijfsvoering. Deze functie behoort tot de staf.

Wat ga je doen?

De functie van beleidsadviseur Openbare Orde en Veiligheid richt zich op twee belangrijke taakvelden: Integrale Veiligheid en Rampenbestrijding. Samenwerking in de Veiligheidsketen, zowel binnen als buiten de organisatie, is zeer belangrijk. Je neemt dan ook deel aan diverse regionale en interne overleggen om de samenwerking op deze thema’s vorm te geven.

Integrale veiligheid

  • Je bent belast met het uitvoeren, evalueren en bijsturen van het integraal veiligheidsbeleid.
  • Je adviseert en ondersteunt de burgemeester op het gebied van openbare orde en veiligheid, waarvan regie voeren op individuele casuïstiek op gebied van openbare orde en (zorg- en) veiligheid een nadrukkelijk onderdeel uitmaakt.
  • Je adviseert de burgemeester in zijn rol als bestuurder van de Veiligheidsregio Noord Limburg, het Regionaal Bestuurlijk Overleg Politie en in de Driehoek met het Openbaar Ministerie en de politie.
  • Je bent contactpersoon voor o.a. het Regionaal Informatie Expertise Centrum (RIEC), het Zorg- en Veiligheidshuis Limburg Noord en het Veiligheidshuis Rijk van Nijmegen.
  • Verder ben je belast met de voorbereiding en uitvoering van (preventie-)projecten zoals bijvoorbeeld de aanpak van inbraak en geweldsdelicten, ondermijning en georganiseerde misdaad, jeugdoverlast, verwarde personen problematiek en woonoverlast.

Rampenbestrijding

  • Je bent belast met de uitvoering en beleidsvoorbereiding van de rampenplannen.
  • Je draait mee in het regionaal piket waarbij je een adviserende en ondersteunende rol hebt bij grootschalige incidenten en crises binnen de regio voor wat betreft de gemeentelijke processen.

Wat breng je mee?

  • Je hebt een afgeronde en voor deze functie relevante HBO opleiding;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met uitvoerende en beleidsmatige werkzaamheden binnen het vakgebied en beschikt over actuele kennis van relevante wetgeving en maatschappelijke ontwikkelingen;
  • Je beweegt je makkelijk op politiek bestuurlijk niveau en beschikt over uitstekende (schriftelijke) advies- en communicatieve vaardigheden;
  • Je bent beschikbaar buiten kantoortijden als het werk dat noodzakelijk maakt;
  • Je stelt prioriteiten, kunt goed organiseren en planmatig werken;
  • Je beschikt over politieke sensitiviteit en bent gericht op samenwerking.

Voor deze vacature gelden de competenties van Beleidsmedewerker B. Nadere toelichting hierop is onderstaand te vinden,

Wat bieden wij?

  • Een leuke, uitdagende en afwisselende functie in een dynamische werkomgeving, waarbij strategie, tactiek en uitvoering elkaar voortdurend afwisselen;
  • Tijd en plaats onafhankelijk werken op basis van resultaatafspraken;
  • Een informele organisatie waarin je voldoende gelegenheid krijgt om jezelf te ontwikkelen;
  • Een structurele functie met in eerste instantie een jaarcontract met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris in schaal 10 van minimaal € 3.090,-- en maximaal € 4.671,-- bruto per maand bij een fulltime functie. Deze bedragen zijn conform salaristabel gemeenteambtenaren geldend per 1 april 2022;
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% van het bruto-jaarsalaris, dit kun je laten uitbetalen of je kunt het inzetten voor extra verlof of het uitruilen van reiskosten woon-werk;
  • Een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden en een ABP-pensioen;
  • Bij Mook en Middelaar vinden we het belangrijk dat je je collega’s ook op een andere manier leert kennen, we hebben een heel actieve Personeelsvereniging die leuke uitjes organiseert.

Wil je meer weten en/of solliciteren?

Voor informatie over de inhoud van de functie kun je bellen met Ward Mariman, (gemeentesecretaris en hoofd Staf) via het KCC: (024) 696 91 11. Voor informatie over de procedure kun je bellen met Meike Pennings (P&O adviseur) op (06) 50 00 73 60.

Heb je interesse?

Je kunt tot en met zondag 24 april 2022 solliciteren via www.werkeningelderland.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld