Afdelingshoofd Bedrijfsvoering, tevens controller (36 uur per week)
Mook en Middelaar zoekt jou! Werk je met ons aan een financieel gezonde, moderne en betrouwbare gemeente én maak jij het verschil?
Wat ga je doen?
Jij geeft leiding aan één van onze drie afdelingen. Je hebt oog voor de medewerkers, je faciliteert waar nodig en geeft hen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Ontwikkeling stimuleer je. Door jouw inzet:
- weten bestuurders en medewerkers wat verwacht kan worden van jouw afdeling
- ervaren medewerkers eigen verantwoordelijkheid én steun
- voelen medewerkers zich thuis op jouw afdeling en binnen de organisatie als geheel
Afwisseling
Houd je van afwisseling, dan is dit je plek. De afdeling Bedrijfsvoering is verantwoordelijk voor de interne dienstverlening. Kostenbeheersing, talentontwikkeling, kwaliteit en innovatie van producten en diensten zijn daarbij belangrijke uitgangspunten. Jouw medewerkers (26 fte, zo’n 30 medewerkers) zijn onderdeel van 6 teams: Communicatie en Ondersteuning, Financiën, DIV en Informatieadvies, Facilitair, P&O, Juridische zaken en Openbare Orde en Veiligheid.
Vertegenwoordiging
Je vertegenwoordigt de gemeente in regionale samenwerkingsverbanden en vervult een onafhankelijke regierol als controller. Je maakt deel uit van het managementteam van de organisatie en zorgt voor frequente inhoudelijke afstemming met het College van B&W. Tot slot treed je in voorkomende gevallen op als loco-secretaris ter vervanging van de gemeentesecretaris.
Wie zijn wij?
Gemeente Mook en Middelaar is absoluut één van de mooiste plekken in Nederland. De gemeente ligt in het topje van Limburg, vlakbij Nijmegen en bestaat uit vier dorpskernen – Molenhoek, Mook, Plasmolen en Middelaar – met daaromheen heuvels, bossen, heide en de Maas. Centraal in de gemeente staat ons gezellige gemeentehuis, met even verderop de gemeentewerf. Via YouTube kun je een filmpje bekijken over hoe mooi het in onze gemeente is.
Kansen en uitdagingen
Wij werken met een team van ongeveer 90 betrokken collega’s aan een nog mooier Mook en Middelaar. Er liggen voldoende kansen en uitdagingen in onze gemeente. Denk aan de energietransitie, de woningbouwopgave, dalende inkomsten vanuit het Rijk, een oriëntatie op zowel Limburg als Gelderland, vergrijzing, behouden van maatschappelijk vastgoed en vraagstukken op het gebied van jeugdzorg en werk en inkomen. Onze overtuiging: als kleine gemeente hebben wij de toekomst! Wij geloven in de kracht van onze gemeenschap en zetten ons samen in voor vitale en leefbare kernen, waar iedereen kan meedoen en zich thuis en veilig voelt.
Open werksfeer
Binnen onze organisatie heerst een open werksfeer, waarbinnen alles besproken kan worden en waar je jezelf kan zijn. Ook plezier staat hoog op onze agenda. Onze kleinschaligheid heeft als voordeel dat we elkaar kennen. Samenwerking - onderling én met externen - is essentieel voor ons.
Wat bieden wij jou?
- Een salaris in salarisschaal 12 van maximaal € 6.862 bruto per maand bij 36 uur, afhankelijk van je kennis en ervaring (Cao gemeenten). Bij uitzonderlijke geschiktheid is een toelage bespreekbaar
- Een Individueel Keuzebudget van 17,05% van je bruto-jaarsalaris (dit is o.a. vakantietoeslag en eindejaarsuitkering). Dit IKB kun je laten uitbetalen of inzetten voor bijvoorbeeld extra vrije dagen of de aanschaf van een fiets
- Een jaarcontract en als het over en weer goed bevalt, aansluitend een contract voor onbepaalde tijd
- Veel zelfstandigheid, vrijheid en een hele fijne organisatiecultuur
- Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling
- Een actieve personeelsvereniging, die de leukste uitjes organiseert
- Veel mogelijkheden om ook thuis te werken
- Een laptop en iPhone
Wie zoeken wij?
Je bent een verbinder en stuurt anderen aan door heldere communicatie en met enthousiasme. Je overziet de volle breedte van bedrijfsvoering en gaat onze interne werkprocessen verder verbeteren. Jouw politieke antenne staat altijd aan. Je bent toegankelijk en bereid om waar nodig inhoudelijk bij te springen om daarna vanuit jouw helicopterview de medewerkers weer aan te sturen. Je hebt oog voor werkplezier en gevoel voor humor.
Verder ben je:
- pragmatisch
- daadkrachtig
- in staat strategisch én operationeel leiding te geven
- innovatief
Je functioneert op academisch werk- en denkniveau.
Inclusie en diversiteit
Inclusie en diversiteit zijn voor ons belangrijke begrippen. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, van wie je houdt of waar je in gelooft. Wij zijn vooral geïnteresseerd in jouw unieke combinatie van talent, kennis en ervaring waarmee jij ons denkt te kunnen versterken.
Hoe solliciteer je?
Gaat jouw hart sneller kloppen bij het lezen van deze vacature? Solliciteer dan direct via de button bij Werken in Gelderland. Reageren kan tot en met 6 april 2025. De gesprekken vinden plaats op woensdag 16 april. Een eventueel tweede gesprek staat gepland op dinsdag 22 april in de middag. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.
Heb je nog vragen?
Neem gerust contact op met Ward Mariman (gemeentesecretaris) via 024 - 696 9130. Je bent welkom voor een kopje koffie of thee en een vrijblijvende kennismaking in de periode van 20 maart tot 4 april.